Lovin' the beach

onsdag 9 juni 2010 Zadar, Zadars län, Kroatien

Det verkar som de inte ater frukost ute har, sa var forsta frukost blev en pizzaslice och cappuccino, nasta dag nan smordegsgrej med skinka och ost och en espresso, ratt sa gott men inte vad man vill ha pa morgonen (forutom kaffe i alla dess former, det funkar alltid.
I mandags tog vi baten (farjan) ut till en by pa en o vi blivit tipsade om. Nar vi satt pa farjan borjade folk ta kort och det visade sig att nagra delfiner simmade en bit i fran. Nar vi kom till byn gick de flesta pa bussen och den korde ivag direkt, nar vi hade gatt en svang i byn och upptackt att den var en aning ode sa kom vi fram till att vi skulle ta oss nagon annan stans. Detta visade sig vara lite omstandigt efterssom bussen hade akt och det var inte tal om att det skulle finnas taxi pa on, det hela slutade med att mannen i kiosken i fargelaget korde oss till byn Božava mned sin halvrosriga skruttibangbang.
Vi tog i stort sett forsta basta boende i Božava, eller andra basta efter ett 4-stjarnit hotell, sa det blev ett trestjarnigt hotell med pool och en riktigt frukost!!!!
Det ar helt otroligt vacker har i den Kroatiska skargarden, oerhort klart, blatt, vatten och vi har haft soligt och varmt anda sedan vi kom hit. Vi har for det mesta solat, snorklat och badat.
Efter ett par dagar ute pa on, och 1.5 timmes vantande pa busshallplatsen i 40 graders varme, akte vi tillbaka till Zadar.
Denna dag borjade med att vi gick till frukt och gronsaksmarknaden, som jag verkligen alskar, och kopte lite farsk frukt, haromdagen blev det jordgubbar pa stranden och idag blev det saftiga persikor.
Vi har visst brannt oss endel idag, man skulle kunna saga att var hudfarg just nu ar intensivt grisrosa.

Puss och kram allihop och ta hand om er dar hemma!

Marie Sundström
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige