Rom i dagarna 2!!!

måndag 14 juni 2010 Rom, Lazio, Italien

Dag 1 borjade med en liten tripp(3timmar) till Porta Portese(marknad). Manga marknadsstand med massor av prylar allt fran gamla LP-skivor, mobilladdare till klader och frukt.
Efter det bar det av mot Colosseum, den va mindre an vad jag trot men klart vard vantan i kon och entren(12euro).

Efter Colosseum bastmde vi oss for att aka ut till Vatikanen och halsa lite pa paven, men tyvarr hade han inte tid att traffa oss. Sa vi fick noja oss med att ga runt i Peterskyrkan a kolla istallet.
For att ta oss ifran Vatikanen skulle vi hitta en metro(bara for att vi skulle ha akt metro har) som skulle ta oss till Spanska Trappan. Nar vi val hittat metron och kommit fram var dar mycket folk och tydligen hade Marin soldater uppvisning. Sa vi gick nar vi fotat klart.
Vi tankte oss att vi skulle till fontana de Trevi men tydligen gick vi at fel hall, vi kom till 3 fontaner istallet for bara 1. Fick helt enkelt kliva pa nasta metro som tog oss till ratt stalle.
Nar vi kom dit sa var det massa folk dar oxa, sa vi onskade inget dar.
Dag 2(idag alltsa) har vi varit vid Platinen dar var det mycket att se oxa men kanns som vi sett for manga gamla byggnader pa valdigt kort tid, sa det blev inte sa lange dar heller, med tanke pa varmen va det lika bra,fick i oss lite pizza for att bege oss ut for lite shopping trodde vi men har inte inhandlat nagot an iaf.. Om nagra timmar bar det av mot Milano for att sova dar en natt, innan Glaciarexpressen vanta imon.

Sandra Ek
Senast aktiv - från Värnamo, Jönköpings län, Sverige