Preveza 23 juli

fredag 23 juli 2010 Preveza, Ipiros Ditiki Makedonia, Grekland

Hej,
nu ar vi tillbaka i Preveza efter att ha tagit en tur utmed fastlandet norrut, vidare till Korfu och tillbaka via Paxos.
I morgon ar det dags att ta upp baten, sedan ska vi fixa sa att den klarar sig ensam i vader och vind anda till nasta var. Ett par dagar kommer vi alltsa att tillbringa pa marinan. Sedan lutar det at att vi aker till Aten de sista dagarna innan vi flyger hem pa fredag.

De senaste dagarna kanns det som om det sakta blivit lite varmare varje dag, pa eftermiddagarna/kvallarna blir det garna aska over fastlandet. Ett par ganger har en lugn och fin ankringsplats, dar folk badar och slappar, snabbt forvandlats till en mycket blasig plats. Sedan blaser det och blixtrar och dundrar lite. Jag hoppas alltid pa regn, men det kommer hogst ett par droppar. Inte tillrackligt for att nagot ska bli blott eller - annu hellre - genomskjolt av sotvatten.

Hampus har kopt en jattefin hangmatta, och numera sover han i den. Han hanger upp den pa bommen och sa hanger den over sittbrunnen. Dar ar det svalt och skont pa natten. I natt hamtade han till och med ett tacke, nagot vi annars inte anvander...

I gar gick var vattenpump sonder. Typisk sista-dagen-incident. Allt kandes plotsligt otroligt ohygieniskt i varmen. Men idag har vi kopt en ny och snart ska den monteras in.

Vi har tagit en del bilder, men kan inte ladda upp dem har. Det far bli senare. Men de ser nog ut som de vi redan laddat upp. Har ar fantastiskt vackert, med bergen, havet och soldiset. Olivtraden, blommorna, de vita husen, manniskorna som sitter i den djupa skuggan, den starka solen, vinden som gor att vattnet glittrar, den rena luften, det klara, turkosa vattnet, stranderna och de enorma avstanden. Men tyvarr arr det svart att fanga pa bild...

Snart ar vi hemma och kan beratta mer. Ar det nagon i Stockholm i augusti? Vi kommer inte ha nagon bat att fixa med, och det vore roligt att traffa er alla, nara och kara!

Massor av kramar!
Eva, Lennart och Hampus