Varmt men mulet.

torsdag 29 juli 2010 Ljugarn, Gotlands län, Sverige

Nä men nu får solen komma tillbaka. Brunfärgen ramlar ju av snart!

Vår lilla resa i går gick först till Roma där vi stannade till på en "loppis" som hade tusentals begagnade videofilmer. Emil som älskar thrillers kunde nog ha varit där hur länge som helst. Fortsatte sedan mot Vänge där vi stannade på ett hembageri och köpte en frukt och nötlimpa. Emil och jag hade pratat om saffranspannkaka ända sedan morgonen så vi var helt inställda på att hitta ett ställe som serverade det. Anton var däremot inte sugen på det utan han var hungrig på mat så han ville ha pizza. Med Emil och Wilma i baksätet och med kartläsaren Anton bredvid mig åkte vi så mot Etelhem och Lye med hopp om att hitta något lämpligt ställe att fika och äta på. Vi tittade och titta men inget kändes bra. Ute på väg 144 valde vi att åka mot Hemse där vi visste att det fanns både pizzeria och konditori. Anton fick sin pizza och Emil och jag smaskade i oss en härlig saffranspannkaka med grädde och salmbärssylt.
Hemma på Ljugarn igen tittade vi på en av filmerna (White noice) och sedan blev det tacos. Lite senare var jag bjuden till Eva och Staffan på kräftor. Det blev en trevlig och rolig kväll med snapsvisor om bla undulater. Bodil hade lagat en god krusbärspaj till dessert.
Idag blev det inte någon playa heller. Himlen är täckt av gråa tråkiga moln och det är 23 grader varmt. Anton blir snart hämtad av kompisen Pontus med familj. De semestrar nere vid Nisseviken och de ska idag till Visby.
Vad Emil och jag hittar på får vi se. Vi tar väl en sväng någonstans och så blir det väl en film idag igen.
Vi hämtar Pöje på flygplatsen i morgon fredag. Då är flocken samlad igen och Wilma blir lite gladare. Hon saknar verkligen husse då han är borta.

Hej då!

Maria Lydén