Väder, väder, väder. Är det allt som gäller på semestern?

lördag 31 juli 2010 Ljugarn, Gotlands län, Sverige

Ja självklart har vädret betydelse när man är på semester. Är det mulet och lite småblåsigt måste man helt enkelt hitta på något att göra. Grabbarna börjar tycka det är lite småtråkigt när det inte är strandväder.
Idag packade vi in oss alla 5 i bilen och styrde ner till När. Niklas hade ju tipsat om fyren ute på Närsholmen så vi åkte alltså dit. På vägen möter vi två kor. Den ena ställer sig framför bilen och vägrar flytta på sig. Wilma skäller som en galning inne i bilen. Kon står kvar, flugorna surrar runt hennes ansikte och runt vår bil. Lite längre fram står kompisarna innanför hagen och undrar hur de också ska få komma ut i friheten.
Framme vid fyren tog vi en runda, tittade på den otroliga utsikten och önskade att vi hade med oss en picknickkorg.
Hemresan fick gå över Burs där vi stanna de på Burs matsal. Vi åt lite lätt lunch och åkte sen vidare hem mot Ljugarn. Solen var framme då vi kom hem så vi slängde oss ner i varsin solstol och pressade lite.
Det inhandlades sedan flintastek som grillades på vår kolgrill och så åt vi färskpotatis och vitlökssmör till.
Kvällspromenaden med Wilma tog nya vägar ikväll. Det finns så många fina hus här i Ljugarn.
Klockan är nu 22.20 och mörkret har lagt sig. Månen lyser stor och gul på himlen och i morgon får det så lov att bli soligt och varmt.
Sköt om er alla!

Maria Lydén