Hemma igen!

torsdag 9 september 2010 Norsjö, Västerbottens län, Sverige

Nu har vi landat i Sverige igen efter en lång hemresa med tidig morgon, buss till flyget, väntan, flyg 4 timmar, väntan på Arlanda, Flyg till Umeå och tillslut bilkörning hem därifrån!
Sista natten på hotellet blev lite speciell faktiskt då hela Alanya fick strömavbrott och det blev kolsvart ute =) Som tur var drog reservströmmen igång på hotellet ganska omgående!
Sen var bussturen till flygplatsen i Turkiet lite speciell också...reseledaren som var på bussen började med att berätta om att vi idag hade en snabbare busschaufför än på vägen hit och det fick vi bevittna också. Där andra bilar stannar för rödljus, där körde våran busschaffis in på en bensinmack som låg precis bredvid å på så sätt körde han runt rödljuset å fortsatte färden till jubel från passagerarna :) Samma dag bevittna vi även en gubbe som föll baklänges i en rulltrappa så nödstoppen sattes in, samt även Barack Obama-look-a-liken på flyget till Umeå som viftade bort rök längst fram i planet precis innan start!

Andreas Larsson
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige