Lördag den 14 kom fredagen den 13 ikapp oss!

lördag 14 augusti 2010 Burgsvik, Gotlands län, Sverige

Dagen började bra, vi blev jagade av bilarna av från båten. Sedan träffade vi Linneas syster med familj :) Vi begav oss ut på nya äventyr. Resan blev dock en smula längre än väntat, då vi tänkte vara duktiga/turistiga och ta den omtalade cykelleden... som tyvärr var en rejäl omväg och ledde oss in i kohagar, bröllop och avprejningar från vägen av två bussar. Vägen var smal, grusig, gropig och inte gjord för möten. När man blev omkörd blev man förblindad av damm i ca en kilometer. Dessutom bjöd vägen på en unken alglukt med inslag av koskit och mögel. Puss på den! Redan här började vi känna av en extrem smärta på flera olika ställen mellan benen.

När vi kom fram anlade vi två småbränder med trangiaköket då det slog ut lågor á 2 dm. Vi släkte dem, åt underbart god tortellini med klumpig brunsås och lade oss för att sova. Dvs rullade ut våra liggunderlag på gräset och kröp ner i sovsäckarna. Luftfuktigheten var extrem, allt blev pissblött. Dessutom hade vi turen att något slags coverband med lite småfalska röster spelade och skränade på campingen, mellan typ åtta och fram till tolv. Våra kära vänner ringde och väckte oss flera gånger på kvällen, vilket ledde till en veckas funderingar om de hade besökt en badplats eller inte... :S

Antal mil: 10 (istället för 7,4 som det skulle blivit om vi struntat i cykelleden)

Antal tutningar: 8 st

Linnea Johanna Niklasson Radesten