Ljugarn, vi ljuger inte när vi säger att det gör jävligt ont just nu!

söndag 15 augusti 2010 Ljugarn, Gotlands län, Sverige

En god natts sömn fick vi när alla människor slutat störa oss. Myrorna käkade dock upp våra polkagrisar, men vi såg det som lite mer protein och åt ändå. En mysko sak som hände under natten var att Jojos sko hade förflyttat sig närmare tio meter... Vi vet ej vad som hänt...

Frukosten blev en bevikelse då vi inte orkat handla och mackorna vi haft med var mögliga.

Ångesten vi kände inför att bestiga sadlarna igen var enorm, och den var inte obefogad... Många stön och skrik hördes under resans gång.

När vi kom fram badade vi i haven, vi blev reeeena :) Det var underbart! Vi myste i solen med chips och läsning av tidningar.

Resan bjöd på 3 vinkningar och 3 tutningar. Och längden var 5,7 mil.

Vi upptäckte ett nytt djur! Bältdjur i miniformat. Vid första anblicken var de rätt söta, men när vi hängde upp bikinisarna i ett träd och sedan tog bort dem och det kryllade av minibältdjuren under så ändrade vi uppfattning...

Dagens måltid var smarriga fiskpinnebugare, yummie! Fast vi hade lite småproblem med att blada potatismoset. Det blev nämligen väldigt organge, och vi insåg att vi hade tagit nyponsoppspulvret. Detta då Jojo och Emelie tyckte att det var så himla lätt att se skillnad på påsarna när Linnea föreslog att vi skulle skriva något på dem...