Ankomst

lördag 18 september 2010 Borlänge, Dalarnas län, Sverige

Vi anlander ganska sent i new york. Men vi holl pa att missa planet till new york i london for att vi var bra yra bara. Val i new york sa blev jag stoppad i tullen, dom borja strula om att v hade for lite pengar ofatbart. Sen sa blev jag skickad till en annan kontroll, men som jag forstod sa bara var det natt missforstand. I taxin till hotellet fick vi se stan for forsta gangen. New york var stort, sjuuukt stort. Anlander till hostlet som ligger i harlem och 2 gator ner sa har vi central park. Helt ok stalle , skon men halvskum gubbe som agde det.
Vi sag det mesta i stora turist attraktioner och var pa dom flesta stallen pa manhattan shoho ,china town, little Italy . Vi gick in i Rockefeller center och bara skulle kolla hur det sag ut i en affar som hette comedy club.
Sa kommer det en snubbe och fragar om vi skulle vara med pa rehearsal av monologerna till Jimmy Fallons show. Sjalvklart sa vi. Blev ingen Yankees match tyvarr for att biljetterna var slut.
Vi tankte dra till boston ett par dagar men vi beslot att stanna i new york, men vart plan som skulle ta oss till miami avgick fran boston. Sa vi fick ta en buss dit som tog runt 4 h. Nu ar vi i Miami, south beach och bor 100 m fran Stranden. Riktigt kungligt lage och hur varmt som helst, bada ar inte svalkande for det ar lika varmt i vattnet. Riktigt skona dagar vantar och byta asfallt mot sand ar valkommet. Ikvall ska vi vara v.i.p pa nagon fet klubb ,50 dollar kostar det och da far vi fri bar till 00. Glomde kameran sa ni far inga bilder tyvarr men errasomkung, peetro, pa resedagboken har lagt upp bilder.

Nu ska jag oppna min 4 ol for dagen. fina dagar!

D Andersson
Senast aktiv - från tp. Hạ Long, Quang Ninh, Vietnam