jaha

måndag 6 december 2010 tp. Hạ Long, Quang Ninh, Vietnam

Ja jag har ju inte varit speciellt vass pa att uppdatera. Har inte haft nagon dagbok heller att skriva i sa jag har ju glomt en massa.
Och det kommer nog inte bli battre. Men ska forsoka =).
Ja vast kusten i USA var ball som bara den. Men ju hogre vi rste desto kallare blev det ju sjalvklart. Darfor var det gott att komma tillbaka till varmen pa Hawaii. Vi bodde forsta 5 dagarna pa hotell i Honolulu vid Waikiki beach bra stek. Sen reste vi till muai, hitta inget billigt hotel, sa vi tog in pa hostel. Det visade sig vara ett riktigt bra drag, for det var ett varlds hostel. Gratis utflykter till strander, leder till vatten fall langa hiker och man tippa bara foraren efterat som tack. Riktigt skona manniskor som jobbade dar . Vi reste sen till Kawaii en annan o. Tog in pa ett hostel dar en riktigt idiot agde. Riktigt sur slemmigt javla punghuvud. Det basta med den on, var att vi hyrde vi en skit bil ,fran ett foretag som hette just Rent a wreck. Tog bilar fran skroten och rusta upp dom. Den hade bandspelare och sa hitta vi 3 band i bilen. Nanting med dance music 90 och sen nagon bosnisk dans musik sen nogot annat skrap. Akte runt till olika saker dom sa att det skulle vara bra. Men det var bra molnigt sa vi sag inget.
Tog oss tillbaka till Honolulu. Stanna dar och dega nagra dagar sen sa kom monster resan till china. 10 h till Nya Zeland, vanta dar i 16 h pa flyget till Beijing som tog 12 eller natt sadant. Sag det mesta av vad Kina har att erbjuda. Riktigt billigt land. Resa 45min med taxi runt 70 spann. Taxin tog vi overallt. Var och at pa en riktigt bra resturang, som anntagligen serverade det godaste jag atigt pluss 5 bars landa pa 150 kr. Sag kinesiska muren, forbjudna staden och en massa annat som jag har bilder pa som jag kan lagga upp senare. Vidare till varmen igen och Vietnam.
Ar just nu i Halon Bay (den nedstigande draken)en 5h fran Hanoii. Detta landskap ar det sjukaste jag nagonsin sett. Svart att toppa detta tror jag. Ska snart ivag och ata med nagra killar vi traffa random nar vi satt och at pa en resturang. Dom har bjudigt in oss till deras familjer och ska bjuda oss pa mat om vi tar med olen ....TAGET.

//Dave

D Andersson