Vi har det jättebra

måndag 20 december 2010 Faxälven, Jämtlands län, Sverige

Hej
Nu har vi sprungit runt/åkt taxi här i Muscat. Vi har varit på ett shoppingcenter som var stort som bara den (gick gator kors och tvärs) och där de nästan släpade in oss överallt. (handlade inte mycke) Igår var vi till Sultanens palats (men han var ju tyvärr inte hemma denna vecka så vi fick inte komma in där och dricka te med honom som han lovat) och det var jättestort!! Sen åkte vi vidare till hamnen (taxigubben väntade på oss) där vi åt underbara tigerräkor men med vattenmelonjuice (vi var för tidig så de fick inte servera vin/sprit) Idag har vi varit till den stora Moskén, tredje i världen, och den var mycket imponerande och tjusig!! (tur att sultanen hade lite pengar över
så han hade råd att bygga denna jättebyggnad)
Vi hade för övrigt samma taxigubbe som igår som troget stod och väntade på oss, synd bara att han inte kan så mycket engelska.
Det är jättefint här överallt, rent och snyggt och alla människor är så vänliga. På hotellet jobbar det ca 90 % som är gästarbetare här och det verkar vara samma sak ute på stan. Det finns en del omaner här på hotellet och många av dem har kommit fram och pratat med oss och gett oss goda råd på hur vi ska göra. Vi är glada att vi åkte till detta land och SK-kurs och LMS, eller vad det hette, känns verkligen långt borta. Det som vi fortfarande inte har vant oss vid riktigt är trafiken för här går det undan och det gäller att passa sig när man ska över. Bitte skulle nog tycka det vore kul att köra här på de 4-filiga vägarna, men Biggan det är för mycke rödljus här!!
Nu ska vi ut och köpa oss lite vatten runt hörnan. Vi hoppas att ni alla har det bra!!

Inger Pettersson
Senast aktiv - från Perth, Perth, Western Australia, Australien