Resan ska snart börja och vi har ingen husbil...

måndag 3 januari 2011 Eskilstuna, Södermanlands län, Sverige

2011-01-03 måndag
Fyra dygn innan resan börjar och vi har ännu ingen husbil!
För er som inte vet, så var vi med om en bilolycka i Ludvika i mitten av september, då en moped med två ungdomar tappade kontrollen, kom över på vår vägbana och frontalkrockade med husbilen. Dessbättre gick det relativt bra med ungdomarna, vi själva fick inga skador men husbilen fick stora skador och står fortfarande på verkstaden i Ludvika.

Som sagt, om fyra dagar ska vår resa till Spanien och Portugal påbörjas, färjebiljetter är beställda och betalade, reseförsäkring tecknad och mycket annat klart, allt är egentligen klart förutom att vi inte har någon husbil. Lite nervöst? Ja, kanske, fast vi tar det rätt lugnt..

Daniel, på Clemens Bil i Ludvika, som är ansvarig för bilen har lovat att lämna den hos oss, här i Sundbyholm på onsdag kväll. Då har vi hela torsdagen på oss att packa bilen och göra allt klart i husvagnen, som ska stängas ner för fyra månader framåt. Helst skulle vi vilja prova bilen, eller lämna in den på en teststation innan vi åker men det kan vi nog glömma.

Plan B är förstås att vi ombokar resan, det har jag fått klartecken från färjebolaget att göra, och åka några dagar senare…

Vi ser i alla fall fram emot resan och det ska bli jättekul att få uppleva ett vintrigt Tyskland och ett mindre vintrigt Frankrike för att så småningom komma till ett varmare Spanien och Portugal.

Jag återkommer med mer information. Det ska också bli kul, att få skriva ner våra upplevelser under resans gång.

Barbro Becker
Senast aktiv - från Eskilstuna, Södermanlands län, Sverige