Koh Lanta och Krabi

söndag 2 januari 2011 Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Regn!

Inte direkt vad vi hade önskat oss dom här dagarna, men vad glada vi är över att ha fâtt fantastiskt väder pà Koh Lipe. Lanta kan inte alls jämföras med den här underbara ön och jag tyckte tyvärr att Lanta bara var en jobbig ö. Alldeles för långt för att ta sig någonstans och när man väl tog sig någonstans fanns där inte mycket att göra. Svenskö är rätt namn och jag kommer inte åka tillbaka, men nu är det testat iaf.

Första restaurangen vi åt på, på Lanta var jättetrevlig. På stranden med jättegod mat. Under den timmen som vi satt där hördes både gyllene tider och Lisa Ekdahl. Helt ok, med tanke på att vi inte bor i Sverige så var det rätt charmigt. Andra dagen åt vi på Bajen, en svensk restaurang vi snabbt bestämde oss för att testa med tanke pâ deras pizza! Svensk pizza! Med enbart svenskar pâ restaurang och andra dagen när vi åt frukost kunde vi fâ oss en kanelbulle. Som sagt, charmigt pâ ett sätt men jag hade nog inte valt att åka ifrån Sverige till Koh Lanta för att fâ svenska saker? Min åsikt :)

Nu är vi istället i Krabi som tyvärr inte har strand så man får ta sig en liten bit men eftersom att solen inte visar sig gör det inget. Här är priserna betydligt billigare än på öarna! Vi kunde äta billigt på dom också men inte alls i jämförelse med vad vi gör nu! Dessutom bor vi på ett hostell med eget badrum (KU Krabi Guesthouse) för 15euro/2nätter för 2pers. Det går säkert tom att hitta billigare! Det gillar vi :)

Nyår spenderades pa en matmarknad med massa goda thairätter och thaipannkaka. Annorlunda men supermysigt!