Roadtrip

måndag 10 januari 2011 Batemans Bay, Batemans Bay, New South Wales, Australien

På mormor Ingalills födelsedag bestämde vi för att go south! Norrut var det översvämningar, västerut var det skogsbränder och Sydney kunde vi nu!

Hyrbil och tjofräs ut i vänstertrafiken. ALLA kör på fel sida!

Vi trånade efter kaffe och stannade kort vid seven mile beach, därpå hamnade vi på Coolongatta Estate winery. Här bestämde vi oss för att stanna och fira Ingalill. Egen stuga, go mat och en redig vinbuffe! Vi fick provsmaka alla viner (läs dricka så mycket du vill) och vi hade en grymt bra kväll.

Den lite sega "dagen efter" upptäckte vi att vingårdens pool var formidabelt trevlig så vi bestämde att bli kvar i ett par nätter till och utnyttja både pool och vintillgången!

Vi tog en sväng till Jervis Bay vilket är ett ställe som vi vill rekommendera till alla! Kängrus på stranden, svarta pappegojjor, gröna pappegojjor, röda pappegojor, turkost vatten, bra sand att leka geggamojalekar samt bajsa i! Maria gjorde som pezarna gör och grävde ned den lilla högen, dock avstod hon från att lukta på kulan!

Vi for vidare söderut och snurrade runt i diverse småorter för att finna ett bra boende men lyckan var inte med oss. Vi fann dock ett riktigt nice cafebageri och fick se en livs levande stingrocka i vattenbrynet. Precis en sån som tog livet av Steve Erwin.

Sedan blev det Batemans bay och både kamping, fiske, sol, bajs på strandfilten och lite white trash folk! Finfin stuga med utsikt över de lägre stående varelserna, kamparna i tält och husvagn. (-:

Sedan kom regnet. Å vi drog norrut igen.

Det vi lärt oss är att if we want to rent a tent, no worries, no tent to rent!
Boka i tid om ni sk åka söderut när resten av landet är översvämmat eller står i lågor!

Over and out!

R&M&L&A&I