Vardag. Men ändå inte... ;-)

torsdag 3 mars 2011 Rio San Juan, María Trinidad Sánchez, Dominikanska republiken

Idag har vi haft en helt underbar dag! Igen. Det är iofs nästan samma visa varje dag. Men ändå inte. Frukost vid 8.30, sol & bad. Lunch vid 13-14 ca. Sedan mer sol & bad. Framåt 16-17 tiden en drink på balkongen, duscha bort salt & sand. Och så middag vid kl 20 ca. Men vi har varit på olika ställen inom denna resort varje gång. Olika pooler att välja på, en himmelskt långt strand, svalka i palmernas skugga, gräsmatta att lägga handduken på eller en solstol i sanden. Snorkling med barnen, kickboard & luftmadrasser. Ibland blåsigt, ibland helt olidligt varmt. Och som tur är nära till ett vattenhål. Nja, vattenhål är väl en underdrift. Drycker i alla dess former. Fruktdrycker, inhemsk alkohol. Eller bara en läskande iskall vatten.

Igår var det mulet hela dagen, med lite duggregn på förmiddagen. Inte så mycket solning med andra ord. Desto mer tid tillbringades med kidsen och pingis-spel, biljard, fuss-ball mm.

Och idag var det tvärtom - helt underbart! Strålande sol, bad i atlanten, snorkling mm. Och idag har vi fått färg. Allihopa! Ännu mer än tidigare dagar. Så det går åt rätt håll - vi kommer vara pepparkakor när vi kommer hem... Men vi är försiktiga att inte bränna oss.

Framåt eftermiddagen började det blåsa. En stadig bris från Nordost. Perfekt för mina drakar... Så jag flög drake på eftermiddagen och innan kvällsdrinken. Det är superkul! Och det funkar ungefär som att gå ut o rasta hunden - folk kommer fram och har massor att berätta. Kul grej! Barnen var oxå med, Samuel & Robban körde oxå ett tag. Julia provade och Nicklas lästa sin bok. Den fjärde, är han inne på nu tror jag.

Kort och gott så njuter vi. Vi har varit här i en vecka imorgon torsdag och tiden har bara flugit iväg. Ingen hemlängtan ännu! Och vi är dessutom ganska avskärmade från resten av världen. Inga nyheter, tidningar eller annan kontakt med omvärlden. Enda 'kontakten' med världen utanför är alla jeansklädda, bleka nykomlingar som dyker upp nästan varje dag och som irrar runt en stund och letar efter sitt rum. Precis som vi gjorde för en vecka sedan... Jeansen & albyl-färgen har vi numera lagt bakom oss. En vecka till och vi är som infödingarna...

Kram på er alla!
~Mike & Åsa, Julia, Nicklas, Samuel, Robert