Två inlägg & Internet fungerar. i typ 3 sekunder...

måndag 7 mars 2011 Rio San Juan, María Trinidad Sánchez, Dominikanska republiken

2011-03-04

En stormig dag!

Ännu en dag lider mot sitt slut. Alla är duschade o klara och vi softar på rummet innan middagen. Det skymmer vid 19-tiden här och lugnet lägrar sig över hotellet. Innan dunka-dunkat börjar i barerna...

Idag har vi tillbringat hela dan på stranden. Och surfat på vågorna! Nja, 'surfat' är väl en överdrift. Men haft skoj! Det började med grön flagg på fm. Ngn timme senare blev det gul flagg. Och sedan röd, resten av dagen. Röd betyder STORA vågor! Och ännu mera surfande! Blå himmel men stora vågor och en tilltagande vind under hela dagen. Framåt eftermiddagen var det riktigt blåsig. Vattnet var fyllt med sand och sjögräs, så det blev till att ta fram draken istället... Det måsta ha stormat rejält ute på Atlanten inatt, men på ön har det varit bra väder.

Igår hade vi oxå en bra dag (vad annars) och åt middag på en Medelhavsrestaurang på kvällen. Riktigt god mat & bra service! I vanliga fall äter vi frukost, lunch och middag på 'den stora buffe-restaurangen'. Och det smakar bra, och den är stor och jättefräsch. Men man ledsnar ibland, trots allt, på samma mat varje dag. Även om det finns massor att välja på. Så då kan det vara trevligt med omväxling att gå till en av tre restauranger på kvällen, vilket vi gjort några gånger. Den Italienska var ingen höjdare, Tex Mex var lite bättre och Medelhavs var kanon.

Vi slås varje dag av den vackra naturen och den vänliga servicen. Inte lika bra service som när man besöker USA, men alltid vänliga och hjälpsamma. Och de dansar o sjunger bakom bardisken eller mellan borden. Men oftast hellre än bra...

Men kul har vi! :-)

2011-03-05

Röd flagg idag, igen.

Men vi förstår inte riktigt varför. Visst går det vågor över barriären, och det är sandigt i vattnet. Och en massa sjögräs. Men badförbud? Å andra sidan så trotsar vi 'förbudet' och badar en stund, men det är inte lika kul idag. Sand innanför badbrallorna! Så det blir mest solning, lite strandtennis, lite mer 'gubbar' i sanden. Och bara semeeesssssteeeerrrrrr! Så sagolikt underbart att barra göra... ingenting! Eller göra det man känner för.

2011-03-06

(Åsa skriver)

Hola!

Sitter i lobbyn med en margertia i handen och pustar ut efter dagens händelser...
Den här dagen har vi väntat på sååå länge! Vi gick upp runt 06.30, frukost och sen gick vi med trötta steg mot lobbyn där bussen mot Ocean World väntade.

Efter ca 2 timmar kom vi till Ocen World där vi redan första dagen hade bokat in delfin, haj, stingrock och sjölejon simning. Mike o Samuel började med att simma med stingrockor... deras miner går inte att beskriva, glada men också lite skräckinjagande rädda ;O).... tyvärr så hann vi inte se haj siminingen för tiden var "stressig" så... Julia, Nicklas, Robert och jag sprang iväg till delfin simningen som varade i 1 timme! ALLA tyckte det var så "amazing", vi fick dansa, pussa,krama, simma, bli skjutsade, åka surfbräda med delfiner.. WOW WOW WOW . Kan man ha det bättre? Tyvärr så missade vi en massa saker då nästa"måste" var att få lite mat i magen och sen springa iväg till simningen med sjölejon, som var "lite" av en besvikelse...nja, vi fick klappa, bli pussade av sjölejon och nerskvättade med vatten, allt samkar SALT! Nu är vi tillbaka efter 2 timmars bussresa på hotellet. Alla är lyriska! Vi har ätit middag och ska snart dra oss tillbaka till hotellrummet. Nu återstår "bara" 3 heldagar och vi skulle minst kunna stanna några veckor till :O). Inga fler utflykter har vi betstämt, nu blir det sol o bad, lite shopping ( iallafall för mig ;O) ...relaxa och MÅ bäst! Jag åker gärna tillbaka till Domninikanska republiken, en vacker, grön ö med exakt den värmen som JAG älskar! Vill inte hem till snö o kyla! Vet inte hur vädret är i Sverige just nu men.... snart kommer väl värmen dit eller så tar vi med oss lite på planet hem.....

Nu vet jag inte vad jag ska skriva mer, ser bara palmer, sol, vackra soluppgångar, vattnet porlar mellan tårna

( Mike tycker att jag ska sluta skriva, för nu börjar bokstäverna hoppa som de villl :O) ...hur som helst, här är det så vackert och man mår så bra i kropp och själ.....

kramar till er alla från oss alla
vi ses snart (hoppas jag inte ;O) ...