Hemma på Uppfinnarvägen i Orsa. Margareta, Stefan och reservhusse Ingvar Karlsoon från Medle, Skellefteå.

Hemma igen!

lördag 9 april 2011 Orsa, Dalarnas län, Sverige

Sedan precis en månad(9 mars)är vi hemma igen efter en underbar resa. Vi är så tacksamma för allt vi fått vara med om, för alla fina människor vi fått möta och för den inre resa vi också fått göra. Att byta miljö så rejält har varit
välgörande och vilsamt.

Vi är också tacksamma för allt vi har här hemma - släkt och vänner, ett fint hem, ren luft och drickbart kranvatten-för att nämna några saker bland många andra!

Vår lilla voove, cockerspanieltiken Bubblan, har haft det sagolikt bra hos Ingvar och Rosmari i Skellefteå under det här halvåret. Tyvärr fick hon för ett litet tag sedan en juvertumör, som växte snabbt,så i onsdags (6 april)fick hon somna in för gott hos veterinären i Orsa. Hon var 11 år och in i det sista samma goa, kärleksfulla, svansviftande Bubblan, som hon alltid varit. Sista dagarna rann krafterna ur henne, så vi beslöt att ställa in den operation vi beställt till den dagen och i stället ta farväl av henne. Det var och är inte lätt men vi upplever att det var rätt beslut.Vi tänker tillbaka på all den glädje hon och vår förra hund Lufsen gett oss och många andra under de 20 år vi haft svart cocker.

Om ett litet tag kommer vi att helt avsluta den här resdagsbokssidan. Vi ville bara tala om att vi kommit hem lyckligt och väl och att livet för oss nu går vidare här hemma med både glädje och sorg, som för oss alla. Det har varit kul med den här sidan. Tack för Ditt intresse!

Margareta Larsson
Senast aktiv - från Orsa, Dalarnas län, Sverige