Spänd väntan på "take off". SFO
Spänd väntan på "take off". SFO

San Francisco Dag 3

söndag 10 april 2011 San Francisco, Kalifornien, USA

10 april

Vi hade svårt att sova inatt så vi gick upp klockan halv ett och spelade yatzy en timme. Vi somnade så småningom och vaknade ganska sent.

Efter frukost gav vi oss iväg till Fisherman´s Wharf med cable car.

Det tog sin rundliga tid idag för det var bilar ivägen både här och där.

Vi gjorde ett sista försök att få tag i biljetter ut till Alcatraz men det gick inte idag heller.

Igår bokade vi en helikoptertur över San Francisco och bussen hämtade oss vid Pir 39.

Vi var bara 5 stycken så alla fick fönsterplats. Toppen!!!!!
Vyerna som vi fick se var fantastiska vi gjorde en sväng ut över Stilla Havet och tittade på alla fin stränder.
Nettan gillade när piloten lade helikoptern i en brant sväng men Birgitta försökte att hålla emot.Vi tror att piloten flugit i det militära och gillade att försöka att skrämma oss lite. Och när det gäller Birgitta lyckades han.

Vi fick tydlig information om vad vi såg och gjorde en sväng över och runt Alcatraz på ganska låg höjd.
Sen kom överraskningen vi flög mot Golden Gate bron och när vvi kom nära dök piloten och flög UNDER bron!!!!!!! Det var jättehäftigt!!!!! Sen gjorde vi en ny tvär sväng och steg snabbt och flög mellan brospannen men nu ovanför.
Det kändes som en konstflygning. Turen tog förståss slut alldeles för fort och vi blev åter skjutsade till Pir 39.

Dagens andra tur blev med båt under Golden Gate bron och runt Alcatraz. Vi har haft en otrolig tur med vädret idag var det soligt och klart och blåste inte lika mycket som igår.
Det gick att sitta ute på akterdäck.

Nu har vi sett San Fransisco från vattnet, luften och från land, och den stora bron har vi sett från alla vinklar.

Nu kan vi med gott samvete fortsätta till New York och vi hoppas att det inte är allt för kallt där. Vi hörs från New York!

Birgitta Lindekrans
Senast aktiv - från Knivsta, Uppsala län, Sverige