På väg till Colsom
På väg till Colsom

Barcelona Bus Turistic

tisdag 29 mars 2011 Skellefteå V, Västerbottens län, Sverige

Vi tog oss ner till Barcelona Colom.De har ett väldigt smart system med turistbussar,(Hoppa-på hoppa-av buss ) vi köpte var sin biljett giltig i 2 dar,sen kunde vi åka kors o tvärs över nästan hela stan.Under resan får information på engelska,de är bara att välja vilket språk du vi ha i örat.De tilhandahåller hörsnäckor.Vi satte på övre däck, som var utan tak,bra utsikt men blev i bland lite blåsigt.

Vi började med att besöka ett Aquarium med allehanda fiskarter bla rockor och hajar

Nästa stopp blev Placa Catalanya.Där strosade vi bland ,statyer (dock icke levande),fontäner och massor av duvor.

Vi byte nu till den blå busslinjen,som tog oss till ett märkligt hus "La Padrera" design by Gaudi.

Nästa buss tog oss genom stan till La Sagrada Familia, denna enorma kyrka som adrig verkar bli klar, väl värt ett besök.
Där vid torget intog vi vår lunch,panriche-macka med en kall öl.

Sen var det dags att ställa sig och vänta på bussen som skulle tas oss till Camp Nou.Vi gjorde ett besök i Barca´s souvnirbutik,den var enorm och även prissättningen på varorna, om man inte ville ha Slatan-varor, som det var 50% på.Vi hade tänkt göra ett besök på stadium till ett pris av 25 Euro/pers, men när vi såg kön, ca 200 pers,avstod vi.

Åter dax att ta bussen, som den här gången togs oss via Nationalmuseet, Olympiastadium åter till Barcelona Colomnen.

Innan middagen blev det Barcachips och ölm jordgubbar och vin
På kvällen blev det Tapas och paella

Madeleine Wikström
Senast aktiv - från Skellefteå V, Västerbottens län, Sverige