New York dag 2

tisdag 12 april 2011 New York, USA

12 april

Ringde till SAS och fick reda på att vi får åka med SAS via Oslo imorgon.
Så det innebär att vi i alla fall får 2 timmar extra här om inte flighten är överbokad och det behövs folk som stannar. Då kan vi tänka oss att frivilligt stanna.

Vi köpte en sightseeingtur imorse den startade strax efter lunch och varade i fem och en halv timme.

Vi bor i korsningen 7:e avenyn och 33:e gatan. Bussturen utgick från 7:e avenyn och 50:e gatan så vi gick hela vägen längs 7:e avenyn och Broadway.
Till att börja med var vädret halvdant men under dagen blev det lite kallare(10 grader) och innan turen var slut hade det börja regna ordentligt.

Vi har sett allt som en turist "måste" se och blivit matade med hur mycket information som helst. Tyvärr fick vi inte besöka Empire State Building och Frihetsgudinnan, till exempel, utan bara passera.
Vi får se vad vi hinner med imorgon. Vi stannade dock vid Ground Zero och såg hur byggnadsarbeterna fortskrider.
En båttur under Brooklyn Bridge, upp en bit i Hudsonfloden och förbi Frihetsgudinnan och Staten Island ingick också.

På hemvägen chansade vi på att regnet skulle avta så vi började att gå mot hotellet. När vi kom till Time Square hade vi redan gått in i flera affärer för att komma undan regnet som bara blev värre och värre.
Då tog vi tunnelbanan därifrån resten av vägen.

Birgitta Lindekrans
Senast aktiv - från Knivsta, Uppsala län, Sverige