New York Dag 3

onsdag 13 april 2011 New York, USA

13 april

Oj, vad tiden har gått fort det är mer än 2 månader sedan vi lämnade Sverige. Vi har nu kommit till sista etappen och sitter på Newark´s flygplats i väntan på hemärd via Oslo.

Vi hann med lite sista minuten shopping, vi gick in på Macy´s och gick ut nästan lika fort igen. Man får nästan stånga sig blodig för att ta sig fram några meter, tyvärr är det likadant ute på gatan.
Vi fattar inte var alla människor kommer ifrån, även om det bor 8 miljoner bara på Manhattan.

Hade det inte varit så blåsigt och kallt idag hade vi nog tagit en tur med hästdroska i Central Park. Det var ingen mening med att åka upp i Empire State Building för dimman låg tät, vi nöjde oss med att titta in i den pampiga entrén.
Byggnaden är hårdbevakad med massor av säkerhetsvakter och poliser.

Om allt går som det ska landar vi i Stockholm kl.12 den 14 april.

Vi hoppas att ni alla har haft det trevligt med oss, vi har haft det otroligt kul och verkligen uppskattat alla kommentarer vi fått, det känns verkligen att vi haft sällskap på resan!