central amerika

fredag 6 maj 2011 David, Chiriquí, Panama

Hej!
Det var ett tag sen nu som jag fick ta i en data och denna ar sa kass. All text pa tangenterna ar borta och en del ar bytade med varandra sa jag far gissa mig till vilken bokstav som kommer!
Efter LA sa akte vi iaf till Mexiko- Can cun som var ganska bra. Det var dar som jag brande mig som tusan. Anvande dock solfaktor 20!
Efter det akte vi till paradiset- Tulum, aven det i mexiko. Sa sjukt fin strand och vatten. Vi bodde pa Zanzil Kin ett hostel med bungalows nastan pa stranden. Dar var vi i 4 natter innan vi flog ner till San Jose, Costa Rica.

Vi tog oss med buss till Jaco. Som de sa skulle vara fint. Det var inte alls bra. Sa vi akte vidare igen till Quepos. Dar vi fick tag i ett ganska bra hostel med kok. Sa vi lagade mat for forsta gangen, sa gott!! blev bara pasta men man e ganska trott pa ute mat sa det var extra gott!
Tyvarr var det i denna staden som Mathias Iphone kom pa villovagar och efter mkt letande pa hostel, sokande efter taxi chaufforer och aven folk efter oss i taxin sa fick vi ge upp och sparra mobilen! Det var mycket trakigt!

Vidare till Panema med buss sa blit man avslappt innan gransen sa far men ga over sjalv och sen ta bussen igen. Vi gick da och fick stamplat att vi akt ut ur costa rica och gick lugnt in i panema och tog en buss. Bussen stoppade i en passkontroll efter ett par kmn och da saknade vi en stampel i passet. en ankomst stampel i panema, sa.. de kom och hamtade oss. Korde tillbaka oss till gransen sa dar fick vi bota 55dollar, sura pengar! Plus att de skulle veta allt om oss och ta finger avtryck sa dar fick vi ga omkring hela dagen som en annan kriminell med svart tumme!

Efter ett par bussar och tva stopp med endast somn pa varje stalle ar vi i Panema city. Dock pratas det nu om att sticka till den karibiska kusten for Mathias och Tomce vill ta dyckar cert. Jag och Emelie vill val mest sola och bada sa vi bryr oss inte. Vi far se hur det blir. Vi flyger fran Panema city den 14,e sa vi far se hur det blir.
Skriver sa snart jag kan igen! Ha det gott.