En dag fylld av intryck!

måndag 23 maj 2011 Middelburg - MP, Sydafrika

Sa har vi flyttat igen och ikvall har Malin och jag gladjen att bo i samma familj. Har har alla vi hittills bott hos enorma hus sa sjalvklart har vi egna rum.

Viblev hamtade i minibuss utanfor Vanderbijl. Valdigt kul att fa aka i samma buss och hinna prata lite. Det var langa koer genom Johannesburg. Chaufforen som ar medlem i Rotary har i Middelburg sa till de andra att vi verkligen kan prata! Han hade inte mott nagot annat team som pratade och skrattade sa mycket!

Forsta besoket idag gjorde djupt intryck pa oss alla. Ulla kommer lagga ut bilder fran skolan vi var pa idag. Vi hjalpte till att dela ut fina, varma filtar som Rotary ordnat till alla barnen. En polis som haft en tuff uppvaxt och bestamt sig for att bli polis och kunna forhindra vald var med. Det ar hon som ar oron och ogon for Rotary sa de kan fa bra tips om projekt de kan gora. Sa vi delade ut filtar till alla skolans barn. Det var en liten skola, fran forskola till hogstadie. Det hogg till i hjartat nar vi fick hora att 60% av barnen pa skolan ar foraldralosa....
Visst vet vi att AIDS skordar manga offer har, men idag blev det verkligt for oss vad det innebar.

Coleen, kvinnan som visade oss runt idag driver projektet vi sag. Hon visade ocksa sin arbetsplats. Hon driver ett alderdomshem. Mycket rent, snyggt, varmt och genomtankt. De gamla hade stickat alla de trojor och mossor som vi delade ut till de yngre barnen idag. Fantastiskt att se hur de gamla far en viktig uppgift och de behovande far hjalp.

Orjans mustasch har visat sig vara en riktig dorroppnare. Vart vi an gar kommer folk fram och pratar med honom och ar pa glatt humor!

Gissa vad vi ska ata ikvall? Braai sa klart!

Vi ar mycket glada over inlaggen. Gott att hora fran er som laser!

Susanne Petersson
Senast aktiv - från Gaborone, Southeast, Botswana