En fantastiks polis!!
En fantastiks polis!!

Middelburg

måndag 23 maj 2011 Middelburg - MP, Sydafrika

Har precis anlant till min nya vard, Elaine efter en hel dag i minibuss och med flera intressanta besok. Som vanligt trasslar nagot med datorer och internet har och jag kan inte ladda upp bilder fran dagen. Jag hoppas att nagon av er andra kan.

Vi gick upp tidigt imorse, morkt och kallt, fick en fantastisk soluppgang pa vagen till Stonehaven dar viskullemotas for att aka till Middelbug, en resa pa drygt 3 timmar. Idag transporterades vi i minibuss. Var trevlige chauffor undrade om vi hade kant varandra lange for ett trevligare och gladare team hade han aldrig traffat. Harligt att hora!!
Vi traffade hans fru, Collen, nar vi kom fram och hon tog hand om oss resten av dagen. Vi fick genast geoss ut pa ett Rotaryuppdrag: vi delade ut filtar, varma trojor och mossor till barnen pa en "farmschool". (Finns egentligen inte langre eftersommyndigheterna forbjudit farmarna att driva skolor och nu verkar inget fungera). Vi fick poliseskort dit,inte for att det behovdes, utan darfor att den kvinnliga polisen var den som var "oron och ogon" och tipsade Rotaryklubben om de stora behov somfinns. Ni skulle inte tro era ogon, jag hoppas att jag kan lagga ut foton senare!!! Vilken missar, inte en minut ska vi klaga hemma!!Underbart sota barn med stora morka ogon motte oss, 65% av dem var foraldralosa! Vem tog hand om dem - ja nagon aldre slakting eller kanske ett syskon...Den kvinnliga polisen hade onskat en kamera sa att hon kunde dokumentera de hon ser. Vi trodde detvar en speciell kamera till polisbilen men nej en vanlig liten digitalkamera. Vi delade pa kostnaden och har kopt en nu och hon ska fa den imorgon nar hon kommer pa var Rotarypresentation!
Pa eftermiddagen har vi varit pa Collens arbete. HHon arbetade som larare och var en dag med sina elever pa ett alderdomshem for att sjunga. Efter manga om och men borjade hon arbeta dar istallet och har gjort ett jattejobb! Mycket intressant.
Min vard lagar inte mat su nu ska vi till hennes syster for att ata!
Ha det bra dar hemma
Jag ska lagga ut fler bilder i fotoalbummet sa snart jag kan, det blir flera hundra om dagen
/Ulla

Ulla Ståhl