Middelsburg del 2

tisdag 24 maj 2011 Middelburg - MP, Sydafrika

Igar kom vi alltsa till var tredje stad och fick mota var tredje vardfamilj. Min bestod av ett par i 40 ars alder med 2 dottrar, en 9 och en som precis fyllt 3.
Efter en resa fullspackad med omtumlande intryck av extrem fattigdom, till extrem valfard sa landade jag i en harlig karleksfull familj med en otrolig gladje for andra manniskor. De berattade om deras lev och deras relativt nya relation med Rotary som passar dem som handen i hansken.

De berattade bland annat om hur de under ett ars tid samlar lite smapengar har och var och tillsammans med de 2 andra Rotary klubbarna i staden koper filtar och matpaket. Under en natt sa kor de runt i sina pickups med vanner och familjer och distruberar dem till maniskor som ligger och sover pa gator och i buskar. Detta ar under en kvall nu i denna eller nasta manad nar det ar som kallast under natten (nu ca 2+ men snart kryper ner under 0. De planerar just nu infor arets "blanket projekt" som verkligen ar en direkthjalp till samhallet och betyder mycket for sa manga. Men detta ar bara ett i mangden av alla projekt som pagar i just denna staden. Jag blir otroligt inspirerad av alla projekten som manniskorna har nere utfor ideellt. Eftersom jag har en planerad framtid med internationellt projektarbete sa ar detta guld for mig och man borjar revidera sina planer pa att lata det ga 4 ar med studier innan jag kan komma ut och gora nagon verklig nytta.

Jag ar pa min livs mest omvalvande, inspirerande, hjartkrossand men starkande emotionella bergodalbana. Pa andstationen sa kommer jag att sta som en starkare och ny manniska!
Jag saknar er alla mina vanner och familj dar hemma, men lita pa att jag har det jatte bra!

Fred och allt val till er alla. Orjan

Örjan Karlsson Karlsson
Senast aktiv - från Middelburg - MP, Sydafrika