Ibland är det svårt att lämna festen när den är som bäst..

onsdag 15 juni 2011 Orsa, Dalarnas län, Sverige

Jag trivs fantastiskt bra i Orsa och nu är det inte långt kvar tills dess att jag flyttar tillbaka till Stockholm. Att lämna denna natursköna by, skolan och alla mina underbara vänner känns otroligt tråkigt och trots att det är ett par veckor kvar har många tårar redan fällts. Det började under vår klassresa till Budapest när ett par klasskamrater höll ett litet tal till mig och tackade mig för allt jag gjort, samtidigt som de överlämnade en gåva, nämligen en Orsahäst! Blödig som man är började tårarna att rinna och snart var halva klassen rödögda. Fruktar redan för avslutningsmiddagen och det tal jag hoppas kunna hålla!

När ni sist blev uppdaterade var jag i London på LIA och sedan dess har jag varit på resa till Malta, gått i skolan i dryga månaden och varit på klassresa i Budapest, ett resmål jag verkligen rekommnederar! Förutom många sevärdheter och långa promenader blev det mycket bad, vin, god mat och även lite shopping! Det känns som att denna resa var precis vad vi behövde och en perfekt avslutning på två fantastiska år! Dessutom var vi populära bland karlarna och på bilden kan ni se ett av många gäng som spanade in oss! ;)

Sen vi kom tillbaka till Orsa i maj har vi både utbildat oss till guider och (snart) träningsinstruktörer. Att jobba som guide är verkligen något jag kan tänka mig att göra för det var så himla skoj! Träningsinstruktör kanske inte är yrket för mig, men i veckan klarade jag det praktiska provet så nu är det bara teorin kvar.

Under de två år jag varit i Orsa har mycket hänt i byn och störst var nog Melodifestivalen med Orsa spelmän och Kalle Moraeus! För tillfället håller han på att spela in ett nytt tv-program som kommer att visas på svt i höst. Vi har varit på flera inspelningar och sett bland andra BAO, Veronica Maggio, Daniel Adams Ray, Lisa Miskovsky och Loa Falkman. Nästa vecka blir det gamla godingar som Carola, Lill-Babs och Siw Malmqvist!
Igår blev vi även fotograferade med den mycket sympatiska mannen Benny Andersson. Det var ett stort moment för oss alla! ;)

Under de kommande två veckorna är det dags att börja packa och knyta ihop säcken, för i höst väntar många nya jobb och utmaningar. Vad det blir avslöjar jag vid annat tillfälle! Även om det känns spännande önskar jag att jag fick stanna kvar på festen en liten stund till.. Men att lämna festen när den är som bäst innebär å andra sidan bara roliga minnen! :)

Hoppas att ni alla mår bra och njuter av sommarvärmen!
Jag vill även passa på att önska er en riktigt trevlig sommar!

Många kramar från Orsabruttan!