Huvudrätten
Huvudrätten

Stranden!

torsdag 30 juni 2011 Taormina, Sicilien, Italien

Stranden!

Idag en perfekt dag att vara på stranden, ja fast det är ju alla dagar här. 28 grader o strålande sol på förmiddagen. Från hotellet går det minibussar ner till stranden om man ej vill åka linbana. Det är bara att boka så hämtas man i receptionen körs dit och hämtas hem på eftermiddagen. Många eller kanske de flesta stränderna här är ”privata” stränder så det kostar inträde. I vår service ingår det så det var bara att sätta sig i bussen och åka ca 10 min ner för berget. Fräscht och fin och med solstolar och parasoll så det var bara att njuta några timmar. Solfaktor ett måste! Så stark solen är! Glömde ju såklart att smörja baksida lår en dag och det får jag betala för nu!

En snabb lunch vid poolen på eftermiddagen innan frisörskan kom och gjorde en provfrisyr.
Fint blev det men tyvärr så plockade hon ut alla nålar innan hon gick så jag fick gå ut och äta på kvällen utan det fina hon hade skapat.

På väg ut blev det så klart en glass, har kommit på att det är bättre att äta glassen på väg ut innan maten för efter orkar man ej.
Det blev sedan en klassisk italiensk meny bestående av en Siciliansk antipasti tallrik med en massa gott, bl.a. salami, ost, kronärtskocka, soltorkade tomater, champinjoner, bröd. Som mellanrätt var det pasta Arrabiata och slutligen kött inlindat i citronblad. Sedan ”rullade” man hem till hotellet

Värmen gör en törstig så en kall campari soda på balkongen innan vi somnande satt bra!

Ännu en fantastisk dag avslutad…..

Nu vet vi att ni är nyfikna på bröllopsbilderna men de kommmer imorgon.....fast vi är gifta nu när vi skriver detta:)

kramar från herr o fru Brahce

Gunilla Brahce
Senast aktiv - från Hermansens gata 23, Bromölla, Skåne län, Sverige