Karlsbron i Prag
Karlsbron i Prag

Bilen är nu fullt lastad inför morgondagens hemresa

fredag 8 juli 2011 Binz, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Rugend Strandhotell är en riktig pärla. Vi sov gott till havets brus och sprang sedan på stranden. Det var en riktigt bra joggingstrand. Sen en underbar frukost på 6:e våning med utsikt över havet. Där fanns allt man kan önska sig. När vi ätit hade det tyvärr börjat regna så vi passade på att åka in till Sassnitz och därefter Bergen auf Rugen för att shoppa lite. Nette och jag lyckades få några kartonger på Lidl så nu har vi packat whisky flaskor i kartonger att ha i bilen. (d.v.s. att nu har vi Mac Kartong för er som var med i Thailand för några år sedan.) Därefter besökte vi Prora, Hitlers semesterparadis fur alle. 4,5 kilometer långt, 360 000 kvadratmeter med små kabiner om 2,5 x 5 meter för 20 000 boende och 10 000 servicepersoner. En liggande skyskrapa i betong och stål, 6 våningar och 20 meter hög som ligger precis utmed havet norr om Binz. Efter besöket åt vi jättehärliga fiskrätter till lunch på Boothause en fin liten fiskerestaurang i närheten av vårt hotell. Sen slutade det att regna så vi tog en promenad på stranden och sen vila i solen på vår fantastiska terrass med utsikt mot havet. När solen försvann gick vi till inomhuspoolen och badade och i kväll ska vi äta middag på hotellets fina panoramarestaurang. I morgon efter frukost åker vi till Rostock för vidare bilfärd hem till Sjöatorp. Vi hade planerat att ta färjan Sassnitz till Trelleborg men de var fullbokade trots att vi försökte boka den för en vecka sedan. Så nu får vi köra via Danmark hem i stället.
Kramar från fyra nöjda och glada resenärer

Ann-Sofie Magnusson
Senast aktiv - från Alvesta N, Kronobergs län, Sverige