Nu är jag här!

tisdag 11 oktober 2011 Bangkok, Thailand

Hejhej hallå dagboken!
Sitter nu på vårat hostel i Bangkok, klockan är strax efter ett på natten och jaa mamma jag ska snart gå och lägga mej! Men var ju tvungen att fixa till resedagboken först så ni får se vad jag har för mej. Jag vet att ni är nyfikna ;)

Så vi börjar vid Landvetter, Simon va snäll och körde mej till flygplatsen vilket var väldigt skönt. Moraliskt stöd var precis vad jag behövde när jag skulle ut i flyga helt själv för första gången!
Mellanlandade först i Frankfurt och först då insåg jag hur länge jag kommer vara borta. Ända till jul. Men det ska bli så himla spännande! Frankfurts flygplats är för övrig enorm! Men som tur va hade jag sex timmar att spendera där så jag kom rätt utan problem. Nästa mellanlandning var Abu Dhabi. Inga problem där heller, det är så otroligt bra skyltat överallt så det går knappt att komma fel.
Väl framme i Bangkok blev det spännande på riktigt. Hade checkat in väskan för hela resan redan i Göteborg så nu va ju frågan om den hade hängt med mej eller bestämt sej för att semestra på annat håll. Men det hade den inte som tur va! Jag hann nästan inte bli nervös när jag stod där och väntade ;) Nästa steg var att ta sej till rätt hostel. Det vill säga samma som Ida och Sofia bodde på. Jag hade nämligen glömt att dubbelkolla med Ida så att det stämde och hade därför bara skrivit ner adressen som stod på länken hon hade skickat. Bangkok är väldigt stort märkte jag när vi åkte genom vad som kändes va hela staden. Men allt stämde bra!
Eftersom jag kom fram igårkväll lokal tid så gjorde vi inte speciellt mycket på kvällen. Åt lite mat, satt och pratade och mest tog det lugnt. Idag har vi upptäckt Bangkok lite. Vart på vietnamesiska ambassaden eftersom Sofia kommer stanna längre än 15 dagar i Vietnam vilket är maxtiden för en svensk om man inte har visum. Därefter tog vi oss vidare till ett enormt shoppingcenter. Och då menar jag enormt. Citerar Idas syster: "hittar du något du vill ha så köp det direkt. Du kommer inte hitta tillbaka till den affären igen." Men, håll i er nu, jag shoppade ingenting! Eller jo ett hänglås till skåpet men annars inget. De ni! Jag har nämligen bestämt att det får vänta till senare under resan, har ändå ingen plats i väskan just nu.
Sen hittade vi ett ställe som hade jättebillig thaimassage så det tog vi alla tre. Men ni skulle hört när hon knäckte ut min rygg. Varenda kota knaka! Men oj vad skönt det va!
Sen tog vi oss tillbaka till hostelet och tyvärr verkar Ida ha åkt på en matförgiftning. Inte kul alls, men en himla tur att vi har några dagar innan vi måste ta oss ner till Kuala lumpur så hon hinner friskna till.
Och jaa, så ser det ut än sålänge. Men nu tror jag bestämt att jag hör sängen ropa på mej några våningar upp! Skriver snart igen.
Ha det gött haej!

Linda Nilsson