Mot Malaysia

torsdag 13 oktober 2011 Bangkok, Thailand

Hej!
Nu har vi bokat buss ner till Kuala Lumpur. Brudarna mår bättre så vi åker redan ikväll. Det är ungefär 100 mil så det kommer ta ett dygn med matstopp. Lite segt men eftersom vi åker ikväll kan man förhoppningsvis sova lite på bussen.
Vi kollade även på flyg och tåg. Men flyg var ganska dyrt och tåg skulle faktiskt ta ännu längre tid än bussen. Så buss fick det bli!

Sen på söndag flyger vi till Nya Zeeland! Det ska verkligen bli så spännande!
Däremot verkar inte internetuppkopplingen va den bästa där och det är tydligen ganska dyrt på hostelen också så vi får se hur mycket jag kommer åt att skriva när jag väl är där. Och innan dess också förresten. Men jag ska försöka hålla er uppdaterade!

Men nu lite uppdatering om idag! Vi bestämde oss för att ta bussen till tågstationen där vi skulle köpa biljetterna eftersom det skulle bli billigast. Dock hade vi inte helt koll på vart vi skulle av och åkte först alldeles för långt. Så vi fick ta en annan buss tillbaka och be tjejen som tog betalt att säga till oss när vi skulle gå av eftersom ingen av bussarna stannade precis utanför. Men då kom vi iaf rätt! Väl framme fick vi jättebra hjälp och ett bra pris.
På tillbaka vägen bestämde vi oss för att ta en tuk-tuk. Och efter att vi gått med på att göra ett stopp på vägen fick vi resan för bara 5 bath var vilket är lite över en krona (bussen va också billigt, 7 bath). Jag har hört lite skräckhistorier om taxichauförer som tvingar in en i någon butik och att dom inte låter en gå om man inte köper något. Men det här va verkligen inte så. Vi fick åka till en affär där som syr upp klänningar osv, jättefina tyger men inget man vill ha som backpacker. Så efter att ha bläddrat igenom lite tidningar och så åkte vi tillbaka till hostelet.

Så nu har vi checkat ut och ska väl gå en sista sväng till vårat minimarket innan det är dags att ta oss till bussen. Så vi får väl se när jag får chans att skriva nästa gång.

Killkill i maggropen, nu stänger dagboken!

Linda Nilsson
Senast aktiv - från Breña, Lima Region, Peru