Så långt bort som går

fredag 21 oktober 2011 Wellington, Kiriwhakapapa, Nya Zeeland

Hejje!
Nya Zeeland ja. Den tiden vi har här kommer förmodligen gå väldigt fort eftersom vi byter ort var och varannan dag. Än så länge har vi hunnit med Christchursh, Kaikoura och Wellington.
Christchurch har ännu inte hunnit repa sig efter jordbävningarna, en förra året i september och en i början av året. Så hela centrum är avspärrat och det arbetas överallt med att laga alla rör i marken som har gått sönder. Annars var det väldigt fint, vår som sagt blommor och träd är så fina!
Kaikoura är en kuststad men eftersom vi kom dit på kvällen och åkte ganska tidigt på morgonen hann vi inte se så mycket av det. Men gissa vad jag och Sofia gjorde där!?
Nae det har ingenting med höjder att göra, snarare tvärt om. Vi dök med delfiner! Vilda delfiner mitt i havet. Eller dök och dök vi hade snorkel och det var inte helt lätt att dyka med våtdräkt på sig eftersom man flöt upp. Men det var såå häftigt! Dom simma precis runt en och verkade lika nyfikna på oss som vi var på dom.

Linda Nilsson
Senast aktiv - från Breña, Lima Region, Peru