Wellington

lördag 22 oktober 2011 Taupo, Waikato, Nya Zeeland

Efter Kaikoura fortsatte vi mot Wellington. Där va vi faktiskt på museeum. Gratis entre så då måste man ju passa på! Det fanns massa olika utställningar ex. om vulkaner och jordbävningar, skelett från vattendjur som val, delfin och säl. Och en hel del om Maorifolket och när britterna först kom till NZ såklart. Sen gick vi runt en hel del och såg oss omkring. Vi åkte även till en butik som heter Weta cave det ägs av företaget som har gjort alla kostymer, sminkningar, miniatyrer av städer osv till sagan om ringen. Och då kände jag att om jag hade ett jobb där man fick va så kreativ hela dagarna så hade jag hittat mitt drömjobb!

Sen blev det vidare upp till Auckland, NZs största stad där ungefär en fjärdedel av NZs befolkning bor.
Och vi hade planerat in det så vi kom precis till finalen i Rugby world cup som va nu i söndags. NZ mot Frankrike. OCh inte speciellt otippat vann NZ. Go All Blacks! Det var fullt med folk på gatorna och alla hade svart/vita kläder och målningar i ansiktet. Och vi kunde ju såklart inte va sämre så vi måla oss och gick till en pub där dom visade matchen.

Linda Nilsson
Senast aktiv - från Breña, Lima Region, Peru