I'm still alive, yeah!

tisdag 25 oktober 2011 Paihia, Northland, Nya Zeeland

Nu, nu era jäklar!
Jag har gjort det, jag har skydivat!
Och det var så otroligt kul! Jag trodde att jag skulle va så rädd och därför inte njuta fullt ut, men så blev det inte alls. Jag älskade det! Okej jag ska va helt ärligt när jag såg Idas skräckslagna blick innan hon försvann ut ur planet hade jag lite svårt att hålla mej för skratt. Men när jag själv satt där med benen utanför kanten kände jag mej inte så katig. Men så fort vi hade fallit några meter så kände jag hur underbart och kul det va! Vi hoppa från den högsta här på NZ som är 16000 ft alltså lite mer än 5000 m. Först va det freefall i ca 70 sekunder och jag trodde jag skulle räkna varje sekund men inte. Tiden gick så fort så jag blev snarare lite förvånad när fallskärmen redan veklades ut. Och sen bara glida runt i luften va så härligt! Och stillsamt.
Tror min första kommertar (när fallskärmen veklades ut) till Gavin som jag hoppade med va; Awesome! I wanna do it again!

Och imorgon blir det ut bland öarna med båt här i Bay of islands.
Börjar också bli lite varmare nu när vi är så pass långt upp på nordön och det går mot sommar så vi har till och med legat lite på stranden idag! Dock bara en timme eftersom NZ ligger precis under ett hål i ozonlagret och en sån bränna är inget att sträva efter. Men mycket solspray och korta stunden i solen.

No worries!

Linda Nilsson