Might as well Jump

torsdag 3 november 2011 Wellington, Kiriwhakapapa, Nya Zeeland

Tjena, tjena, hej!
Taupo blev det sen ja! Vulkanvardringen blev inställd pga dålig väder tyvärr. Men vi fick en trevlig lugn dag i taupo istället. Men nu ska vi inte gå händelserna i förväg!
I måndags kom vi fram till Taupo och redan på eftermiddagen kom dom och hämta upp oss i minibuss för att jaa.. Hoppa Bungy Jump!
47 meter högt och den därmed den högsta nudda-vattnet-bungyn på NZ.
Till skillnad från skydiven så har man inte riktigt tappat markkänslan på samma sätt när man ska hopp bungy. Och man måste dessutom hoppa själv, man har ingen som sitter fast på ens rygg som kan knuffa ut den. Så vi va rätt nervösa alla tre! Jag hoppa först, och hade bestämt redan innan att jag skulle kolla rakt fram och inte ner! Men det gick väl inte så värst bra, för när jag tagit mej fram till kanten kändes det som att tyngden av repet skulle dra ner mej och då kolla jag ner. Det va högt! Sen började killen som jobba där räkna till tre. Och då tänkte jag att hoppar jag inte när han säger tre då kommer jag bli ståendes där ett bra tag. Så när han kom till tre, då hoppade jag! Och vilken adrenalinkick man fick! Helt underbart. Nästan ännu mer än av skydiven tror jag.
Så jaa nu har jag både skydivat och hoppat bungy på mindre än en vecka!

Efter Taupo åkte vi vidare till River Valley ett liten liten ställe mitt ute i ingenstans igen. Men väldigt vacker natur! Omringande av gröna kullar och precis intill en flod. Där stannade vi bara en natt och idag tidigare ikväll kom vi tillbaka till Wellington. Eftersom vi redan spenderat tre nätter här åker vi tillbaka till sydön redan imorgon. Där blir första stoppet Kaiteriteri.

Bye bye then!

Linda Nilsson