Glaciär och lite så

torsdag 10 november 2011 Wanaka, Otago, Nya Zeeland

Resa rullar på väldigt fort och idag har vi bara en vecka kvar på NZ, vilket är riktigt tråkigt. Vi har ett blivit ett härligt gäng på bussen nu efter att några har hoppat av och några nya har hoppat på.
Franz Josef va ganska regnigt och trots att vi hade riktigt bra kläder under glaciärvandringen så va vi mer eller mindre genomblöta när vi kom tillbaka. Men det var helt klart värt att se! Eftersom det var molnigt hela dagen så isen alldeles blå ut! Vi gick också gå genom en istullen och kolla på isgrottor och vad som höll på att bli nya grottor. Bra dag helt enkelt!

Just nu befinner vi oss i en liten stad som heter Wanaka, och idag har det varit klarblå himmel och inte ett moln! Staden är omringad av berg och påvägen hit åkte vi förbi några ställen som dom hade använt under inspelningen av sagan om ringen. Så otroligt fint! Den finaste staden vi har varit i vågar jag nästan påstå. Självklart gjorde vädret att det blev ännu bättre.

Imorgon fortsätter vi till Queenstown! Ser verkligen fram emot det. Blir nog lite shopping, festande och även en heldags båttur.
Cheers

Linda Nilsson