Holbox island

onsdag 16 november 2011 Holbox, Quintana Roo, Mexiko

Ja och så skulle vi då till Holbox island, en lite paradisö utför Mexicos kust. Utan karta hade vi ett hum om hur vi skulle köra, mot cancun och sedan väg 180. Så långt gick allt väl, men så plötsligt delade sig väg 180 med samma skyltning åt båda hållen. Vi valde åt vänster och hamnade på en motorväg, vilket verkade rätt då vi letade efter en avfart mot holbox. Och vi körde och körde och körde tills vi kom till en vägtull. Där frågade vi om vi var på rätt väg och när avfarten skulle komma. Han svarade glatt att vi skulle tagit den andra avfarten till väg 180 och att den väg vi körde inte hade några avfarter på 32 mil. Så det var bara att vända och köra de 8 mil tillbaka vi redan kommit, för att sedan svänga av rätt och upptäcka att vi hade 14 mil kvar. jaja det tog en stund men väl framme bodde vi ensamna på lyxhotel precis vid havet. Vi vaknade på morgonen till ljudet av vågor. Då det inte finns några bilar på ön hyrde vi golfbil för att ta sig runt. Badade nära flamingofåglar och avslutade dagen med den rekomenderade hummerpizzan!
Hoppas allt är bra med er där hemma!
Kramar anna

Anna Lickander