Svosch bara!

onsdag 7 december 2011 Vientiane, Vientiane Prefecture, Laos

Det går som sagt så himla fort nu! Det ska bli skönt att komma hem men samtidigt när man väl kom in i backpackinglivet så rullar allt på och det känns som man skulle kunna fortsätta ett bra tag. Tills pengarna tar slut vill säga, haha!

Laos är ett mysigt litet land, små städer och människor. Huvudstaden ex, som vi befinner oss i har cirka 500.000 invånare och jag tror inte jag har sett en enda skyskrapa än. Men det växer så fort, dels pga alla turister. Vi prata precis med en man som hade varit här för ett år sen och han sa att det är så mycket mer turister och alla priser har stigit en hel del. Men det är ändå kul att se det nu medans det fortfarande utvecklas.

Tubing ja! För er som inte vet vad det innebär så är det i grund och botten att man åker runt i en stor gummiring. Just den tubingen som jag och Ida testa på gick ut på att flytta fram på floden i Vang Vieng mellan en massa olika barer som ligger precis vid floden. Hela tubingen var cirka 3 km. Men om det är någon som har tagit sej hela vägen är jag faktiskt inte säker på. Det låg fem barer precis i början dit folk som inte tuba kom för att bara sola och festa. Där fastna även jag och Ida så vi kom inte ens halvvägs men vi hade roligt ändå!
Vi träffa även en del svenskar och det va nog första gången sen NZ!

I morgon eller i övermorgon åker vi vidare nedåt och tillbaka in i Thailand där jag började. Där kommer vi spendera dom få dagarna som är kvar innan vi flyger hem från Bangkok om ett par veckor.

Linda Nilsson
Senast aktiv - från Breña, Lima Region, Peru