Forsta Bekannelsen Goa 8:12

torsdag 8 december 2011 Gotland S, Gotlands län, Sverige

Det har var ju skitsvart att veta vad man ska skriva. 36 dasgar har vi varit har nu. Kanns inte alls sa. Men sa kanns det lite som att man borjar bli lite stressad ocksa. Lite mer an en manad och vi har "bara" varit i Norra Goa, men det ar ju sa mycket. Allt ar ju annorlunda, allt ar motstasen till Sverige, och det mesta ar faktiskt till det battre har.

Dagarna borjar liksom lite flyta ihop harnere.
Jag forsoker skriva dagbok sa ofta jag kan, for att bara summera ihop allt sa har efterat ar ganska svart.
Man hanger pa stranden, forsoker saga nej till alla 150 forsaljare som vill salja vadsomhelst. Fast jag ar nog samst pa det. Men jag lar mig. Kanske. Den roligaste forsaljaren av alla, var en man pa arambole beach, eller pa en pyttestrand efter den, de flesta gar ju runt med sina grejer och fragar, fruktdamerna, de som saljer smycken, och saronger, och icekriiim, haha, men sa var det den har gubben som trottnat pa a bara runt pa allt, sa han gick runt a skrek "Something, something!!"

Vi var pa crocodiletour forra veckan tror jag det var, och sag krokodilerna, haha, coolt va!? Fast de var faktiskt ganska coola. Jattestora, eller kanske pyttesma dinosaurier. Tur att vi hunnit kopa en ny kamera. Den som jag kopt innan och som faktiskt var bra, den pajade efter en vecka, det tog oss en manad att kopa en ny, och nar vi haft den en vecka sa forsvann den. Sa javla typiskt. Vi far kopa hundrapack engangskameror och skicka hem istallet.

Vi ar inne pa vart sjunde boende nu.
Vi traffade en svensk en kvall som kunde fixa ett rum av sin hyresvard. Typiskt att bunta ihop sig va, men det ar ett helt okey rum, och i alla andra rum bor det massa franskor, folket inte brodet, hehe he... Men som iaf ar supertrevliga. A det ar nog farsta gangen som vi har lite grannar att hanga med.

Sa traffade vi ett gang Indier, eller Patrik gjorde, som var har pa semester fran Bangalore, sa nu nar vi passerar Bangalore, eller inte nu, men nar vi gor det, sa far vi bo hos de. Pa ett villkor, att PP ska laga en svensk maltid at de. Schysst va?

Det finns ju sa mycket att beratta men jag har fan inte atit frukost an, sa jag gor det, fortsatter sen. Eller en annan dag.

Therese Jacobsson
Senast aktiv - från Gotland S, Gotlands län, Sverige