Los Angeles

fredag 9 december 2011 Los Angeles, Kalifornien, USA

Hej på er!
Ligger lite efter i uppdateringen här...
Vi har spenderat några hektiska dagar i Los Angeles. Bodde i Hollywood distriktet med gångavstånd till flera sevärdheter och museum. Har bekantat oss med kändisar på Vax museet och blivit guidade runt i kändiskvarteren.
Har även varit på Hollywoods kinesiska teater och sett på film. Enastående biosalonger med så stor duk att man måste flytta huvudet hela tiden för att kunna se hela filmen. Och 3d var det förstås. Mäktigt även för en annan som inte är så filmintresserad.
En hel dag ängnade vi åt att besöka Universel studios och se hur film blir tillverkad. Många attraktioner består av berg- och dalbana i 3d miljö, och det känns faktiskt som om man är med i filmen på riktigt!
Sen lyckades vi givetvis kläma in en halv dag shopping. Så några par skor blev det:-)
Som tur var lyckades vi hitta till postkontoret och sända hem en låda med saker. (Det kommer på posten mamma!) Annars hade vi inte klarat viktgränsen till rio.
Och Rio för övrigt flög vi till igår, en flight på 18 timmar. Landade här kl 5 imorse då vi egentligen hade kl 12 på natten. Men det var bara att ta dagen i akt och börja utforska omgivningarna. Så nu tänkte jag bege mig till sängs efter ett otal antal timmar i vaket tillstånd.
Uppdatering från rio kommer.
Kramar till er alla! Anna

Anna Lickander