Redo för kitelektion
Redo för kitelektion

Kitesurfing

måndag 2 januari 2012 Cumbuco, Ceará, Brasilien

Önskar god fortsättning på nya året till er alla!
Nyår gick av stapeln med dans, musik och fyrverkeri på stranden. Tusentals människor samlades på stranden och skålade in det nya året. Traditionen säger att man skall bära vit top på nyår och de gjorde de flesta. Vet inte varför men det var väldigt fint i mörktet med vitklädda människor och eldar lite här och var i sanden. Hotellet vi bor på hade äran att bjuda på en flaska bubbelvin som de ställt med två glas på rummet.
I övrigt är det bara kitesurfing som gäller i den här byn. Tony är ute och åker varje dag. Jag har tagit lektioner och lyckats lära mig att komma upp på brädan. Sen är just konsten att kunna stanna där, och lyckas vända så man kommer tillbaka till stranden igen. Har nog många veckor kvar att tragla om jag skall lyckas med det. Nu har vinden avtagit lite men nu hoppas även jag att den skall komma tillbaka så jag kan lära mig. Trodde väl aldrig jag skulle vänta på vinden men man slutar aldrig förvånas.
Ha det så bra!
Många kramar anna