Lunch mitt i ingenstans på typisk diner med obligatorisk jukebox, något uppdaterad version

Sverige-Betlehem-Marylin

fredag 6 januari 2012 U.S. 302, Bethlehem, New Hampshire, USA

Hej alla!

Nu har det hänt saker sen sist. När vi vaknade i morse vräkte snön ner över Portland. Vi käkade frukost och tog.en snabbtur i staden som har fin, men ganska lugn denna tid på året. Sen begav vi oss ut på vägarna igen och körde västerut genom Maine. Tro på tusan att vi ser en pil in på en skruttig väg som säger Sweden! Självklart åkte vi till denna metropol med ca 300 invånare. Vägen påminde mig om norrländska skogsvägar så det var till att känna sig som hemma i glesbygden. Fotobevis kommer!

Vi hittade ett trevligt lunchhak innan vi körde in i New Hampshire. Vilken natur! Berg och dalar och floder, det är helt makalöst vackert. Nu har vi hittat till stället vi ska bo på och Henkan har toppat alla förväntningar och bokat in oss på typ det coolaste stället i världen. I köket står en av de första elektroniska spisar som gjorts och skänkts till tidigare ägaren av Edison himself. Vi valde bort Cary Grants rum och bor nu i det Marilyn Monroe och Joe Dimaggio bodde i när de var på romantisk getaway. Jag har precis tvättat händerna i samma handfat som Marilyn!
NH rockar!

Nu.ska vi få kakor av ägaren och sen nya äventyr.

Carolina Jäderström
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige