Försäljning på stranden
Försäljning på stranden

Natal - Ponta Negra

måndag 23 januari 2012 Ponta Negra, Natal, Rio Grande do Norte, Brasilien

Har nu lämnat kitesurfingens cumbuco och tagit oss till Natal, eller närmare besämt Ponta Negra, en liten turistort söder om Natal. Har turistat på stranden och suttit still på en solstol en hel dag! Blivit serverad frukt, pannkakor och dricka av alla de sorter. Väldigt lyxigt. Stora vågor att bada i eller surfa på om man så önskar.
Var igår på en marknad med tusentals andra människor där kläder och mat såldes om vart annat, fyndade lite kläder och tony köpte skor, inte jag den här gången.
Idag tog vi bussen 10 mil söder ut till en liten pitoresk by kallad Pipa. Hela byn består av några stenhus och kullersten. Där finns en berömd delfinbukt där delfinerna sägs simma ända in till standen. Men tyvärr var det högvatten idag när vi kom dit så det gick inte att ta sig till den delen av stranden, man skall tydligen tänka på allt, tidvatten och sånt;-)
PS av någon anledning går det inte att ladda upp bilder på dagboken just nu, de kommer vad det lider. DS
Sköt om er!
Kramar anna