spya bad och alkohol

söndag 29 januari 2012 Cairns, Queensland, Australien

inte varldens finaste title kanske, men varfor ljuga?

I torsdags so var det Australiens nationaldag aka Aussie day.
Det vart goon (billig vinsubstans typ, smakar skit) och dryckeslekar.. det hela slutade med att alla spydde forutom 1 och att alla i rummet gick o la sig kl 20:30...

igar akta vi vid en o som heter Fitzroy island, tog ca 50 minuter med bat, och fyfan vad daligt jag madde.. satt och svettades som en gris och holl pa och spy hela resan dit..

En riktig paradis o, fast inte for fega svenskar.. det var odlor, varaner, spindlar och massa ackliga djur.. vi lat som radda sma flickor nar en 10 cms odla sprang framfor fotterna... Men stranden dar var hur haftig somhelst. den bestog utav doda koraller.. snorklingen dar var inte so sexig daremot.. sag typ 7 fiskar.. och massa doda koraller, och so fick man ha pa sig en skitful helkroppsdrakt for att skydda sig mot maneterna som finns.. manet sasongen ar mellan oktober/april.

Imorgon ska vi nog boka en rainforest trip, med vattenfalls bad med tysken och Aussien. hoppas det blir naajs.. peace out, hoppas ni trivs i kylan!

Niclas Ljungcrantz
Senast aktiv - från Townsville, Queensland, Australien