Delstatsparlamentet, mycket guld
Delstatsparlamentet, mycket guld

Väska på drift....

lördag 4 februari 2012 Siburan, Sarawak, Malaysia

Igår lämnade vi Singapore och satte oss på flyget hit till Kuching, Borneo. Resan gick bra ända tills vi skulle fylla i immigrationsblanketterna, då var de slut och vi blev försenade till bagagebandet. När vi kom dit stod där en vakt med en av våra väskor, den enda som fanns kvar på bandet. Då blir man jätteglad och jublar. Anmäld saknad men kom som tur var tillrätta idag.
Kuching är en väldigt charmig stad, ligger vid en stor flod och idag, den varmaste dagen hittills, har vi utforskat mycket av stan. Vi har varit på en megamarknad med massor av frukt, grönsaker, fisk, kött och prylar. Vi var nog de enda västerlänningarna. Där åt vi några vita konstiga bullar, kött i min och Christina tror det var katrinplommon i hennes, dom provar vi aldrig mer.
Vi bor som backpackers förstås. Rummet är ok, dusch, toa och bekväm säng. Men vi har en jättestor takterrass där vi sitter nu. Den är guld värd.
I morgon bitti åker vi bussen till Bako Nationalpark, där vi hoppas träffa på många vilda djur.

Christina Och Folke Skredsvik
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand