Singapore sedd från floden
Singapore sedd från floden

Tack Elin!!!

måndag 27 februari 2012 Singapore, Singapore

En liten bit av Sverige mitt i Singapore. Sitter här i Ikéas Klippansoffa i Elins mysiga lägenhet. Det är en fantastisk stad, så många olika områden, både höga hus och gamla i kolonialstil och alla människor!! Så vänliga och hjälpsamma, lätt att trivas här.
Vi har varit ute och åkt på floden förstås. Ett par dagar har vi badat på Sentosa, trodde först vi hamnat på Disneyland, men vi kom sedan till underbara stränder med sand från Indonesien och planterade palmer.Lite fusk men vad gör det så här i februari.
I går besökte vi tillsammans med Elin en annan strand och där hyrde vi cyklar.Då kom regnet och det var inte litet. Vi måste lämna tillbaka cyklarna i tid och blev ordentligt våta.
Tur vi har Elin som hittar överallt och har visat oss många olika matställen och sevärdheter. Efter all asiatisk mat har vi lovat bjuda på korv stroganoff i Sverige när hon kommer hem till sommaren. Tror vi satsar på potatis till.
På onsdag är det dags att packa och åka hem till kylan, men har hört att våren är på väg, i alla fall lite.
Calle och familjen är i Vietnam och har det bra. Vi har fått träffa Elin mer än på länge och Anna hämtar oss vid flyget. Det finns de som har det bra!!!
(Ser nu också jättemycket fram emot tjejträffen på Viktoria!)

Christina Och Folke Skredsvik
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand