Jakten pa Solen

lördag 17 mars 2012 David, Chiriquí, Panama

Vi har rest valdigt mycket de senaste tva dagarna. Det borjade i torsdags, nar vi planerat att satta oss pa ett flyg till Bocas. Ett flyg som vi inte bokat och som det inte heller fanns platser kvar pa.. Sa varat anda alternativ blev att ta nattbussen upp till Almirante (och sedan battaxi ut till oarna). Tio timmar senare, klockan sju pa morgonen kom vi fram till Almirante och mottes av.. Moln. Och regn. Vi akte anda ut till oarna och begav oss till det hostel vi tankt bo pa. Dar motte vi tva andra svenska tjejer. De berattade att det skulle regna i en vecka (!!!) framover och att de flesta var pa vag darifran. Sa efter en timma pa Bocas var vi nu pa vag igen, med buss genom bergen till andra sidan av landet och staden David dar vi blivit lovade at det skulle vara sol. Karibiska sidan ar mycket mer ostadig an stillahavssidan, sa var tanke var att aka till David och sedan leta oss till en strandort pa denna sida av landet och sedan aka tillbaka till Bocas nar vadret dar ar battre. De andra tjejerna har samma plan men dom kommer inte att aka tillbaka till Bocas utan aker hem fran PC om tva veckor. Framme i Panama fanns tva sangar lediga pa hostlet vi blivit rekommenderade, det ar festival i staden under tio dagar och alla hotell ar fulla. Sa just nu sover fyra i en vaningssang haha. Men vi hade en jattetrevig kvall igar med nagra kanadensare som ocksa bor har. Idag ar det St Patricks day och vi planerar att stanna har tills imorgon da vi har blivit tipsade om tva bra stallen vid havet, en ogrupp som heter Bocas Chica eller en strand som heter Las Lajas.

Puss puss