Med hjärtat kvar i Afrika

söndag 22 april 2012 Ekeby, Skåne län, Sverige

Hej på er!

Japp, nu är jag hemma i Ekeby i Skåne :)

Jag och den franska tanten satte oss ute i solen igår ett tag och väntade på min taxi. När taxin kom gick jag in och sa hejdå och tackade killarna i preceptionen för allt. Jag fick sen en puss på kinden av den franska tanten innan jag hoppade in i taxi, hon vinkade sen av mig när jag började rulla mot flygplatsen.

Jag checka in väskan, tog lite sen lunch och gick runt och tittade vad Kapstadens flygplats hade att erbjuda. Jag gick sen till gaten vid 17.40 som det stod på mitt boardning pass. Det blev lite mer väntan än vad jag hade tänkt mig. Planet som jag skulle med kom från Johannesburg och det var sent redan från start därifrån. Så ja, det kom sent till Kapstaden. När dom hade landat och allt så, så skulle ju folk av, städ personalen skulle på och städa, väskor skulle ut och sen skulle vi andra gå på. Vi kom iväg ca 30min för sent. Vi flög till Johannesburg där vi skulle hämtade upp fler folk. Personalen bytades även ut. Från Johannesburg var vi 30-40 minuter sent iväg. Jag blev lite nervös eftersom jag bara skulle ha 1,5h på mig i Doha (om vi var i tid).

Jag glömde skriva att på planet från Kapstaden till Johannesburg så satt jag ensam i "första klass". Jag fick den platsen som är precis efter första klass, lyx på hög nivå haha! Jag hade tre sätten för mig själv i ca två timmar. Från Johannesburg till Doha så kom det ett par från Sydafrika som höll mig sällskap. Så bra har jag nog aldrig haft de tpå ett plan. Gott om utrymme för benen, gick bra att sova, och fönster plats, nice!

När vi landade i Doha imorse så var jag inte ensam om att ha bråttom till nästa flyg. Så gott som alla hade det. OPS! Men det verkade som dom var vana vid att vara sena för peronalen på flyget sa bara att det var lugnt och att dom kommer vänta på oss. Och mycket riktigt det gick ju hur bra som hellst. Alla struntade i security grejen, alla gick direkt till sina gater. Så jag kom med mitt plan. Det var bara till att gå av från ett plan och på nästa i stort sätt ;) Vi fick dock vänta lite eftersom våra väskor också gärna skulle med :)

Mitt första plan, det från Kapstaden till Doha, via Johannesburg kändes mycke snabbare, fast att det var längre. Kanske för att jag sov så gott och hade så bra plats? Jag vet inte, men tiden gick bara så sakta på det andra planet. :P

När jag äntligen landade, efter sex långa timmar så var det skönt att ta av sig stödstrumporna ;) haha! Jag kom igenm passkontrollen, hurra! Jag stod länge och väntade på min väska, varför är den alltid bland som sista? Haha! Men när den kom så tog jag på den på ryggen och gick mot utången. Där ute stod Jonna, Marcus, Mamma och Julia och tog emot mig :) Jonna hade så klart den fina peruken på sig haha! Alltid lika snygg ;) Jag tror att jag pratade rätt mycket påvägen hem, dom andra satt mest tysta, ja tiden hade nästan stått stilla här i Sverige :P

När vi kom hem till Ekeby så fick jag/vi besök av svärföräldrarna - Lotta & Pelle, Lite senare kom även mormor! Det blev smörgåstårta och kladdkaka och en massa snacka och skratt! Jag och Jonna drog igång direkt, vi har ju som sagt en del att ta igen. 100 dagar utan varandra är rätt länge. Men nu är vi tillsammans igen :D Vi har redan planerat fest, WE ARE BACK! Haha!

Lotta, Pelle och Jonna tackade för sig och begav sig hemåt. Kvar blev mormor. Jag vände upp och ner på min väska och visade alla mina shopping grejor :) Vi kollade även på lite kort på kameran. Saknar ändå barnen lite... Och tiden i den rosabussen, haha! :) Men samtidigt är det skönt att vara hemma och få träffa alla! Underbart!

Nu ska jag snart sova. Mina grejor ligger i stort sätt över hela golvet i köket plus på köksbordet haha! Vi tar det imorgon!

Ha det så bra alla mina läsare!
Vi hörs på nästa resa hoppas jag!
Puss och kram!