Sol, moln, jogging pa stranden och en vinkande pojke!

tisdag 24 april 2012 Alcúdia, Balearerna, Spanien

Hej allihopa,
Nu sitter jag for forsta gangen vid en dator sen vi akte (Caroline). Internetcafe runt hornet fran oss med avsaknad av bokstaverna med prickar over forstas.

Vi ar nu pa plats i Alcudia och laget pa var lagenhet ar jattebra. Det tar bara ca 2 min ner till stranden och hamnen skulle jag saga. Lagenheten ar enklare an den i Palma bade vad galler koksutrustning och kakel i badrummet :-) Men det ar en trea i spansk stil. Jack bor i det lila rummet. Jag och Johan och August i det grona och resterande vaggar i lgh ar orange. Balkongen ar ungefar dubbla var i Aspudden, mer som en terass, sa idag har vi kopt en liten plaskpool till grabbarna att ha dar. Vart lilla kvarter ar omgivet av engelska och irlandska pubar. Sa vi ar sakra pa att var forsta besokare som kommer pa torsdag (Annika) kommer kanna sig hemma.

Igar var det jattesoligt och darmed ocksa jattevarmt pa dagen. Pa kvallen kyler det snabbt ner och man kan gott ha en tjock troja och langbyxor pa sig. Idag har det varit molnigt hittills och rejalt blasigt men jag gar anda i shorts. Sa allt ar ju relativt eller hur!

Igar blev det besok pa lekparker och varsin joggingtur utmed stranden. Det ar verligen finpudrig sand och vattnet ar turkosblatt. jag trodde inte det fanns sa fina strander i Europa sa nu har jag sagt till johan att det blir svart att motivera Kanarieoarna framover for mig (visst, de har langre sasong). Om man skulle kunna bli ruinerad av shopping i Palma sa kan man har i Alcudia istallet kunna bli ruinerad av alla sma plastdjur som man kan betala en Euro for att aka pa, karusell, eller hoppborg. Jag tanker framst pa Gronlunds. Till Jack har vi sagt att han ska fa aka en gang nar Annika ar har och sen hoppa med Filippa i hoppborgen for han behover nog en stor tjej som ar med honom darinne.

Idag har vi varit i Alcudia by efter tips fran Ann-Christin som berattat att hon och Christer och Josefin promenerat dit. Det tog bara 20 min och vi ar positivt overraskade till denna lilla parla. Det blev en cafe con leche pa torget.

Johan och Agge gick igar kvall forbi Viva Tropic men gick aldrig in. Det var dock redan oppet, manga hotell har fortfarande inte oppnat. Jag tankte ga dit och spana om poolen ar uppvarmd!

Oj vilket rorigt inlagg, ha overseende!

Slutligen vill jag bara saga: mamma - ja det ar inga baddmadrasser i de har sangarna! Sa du hade ratt. Ganska harda sangar sagfer Jack, gar inte att hoppa i.

Och igar kvall larde sig var vilding August att vinka! Han ar sa stolt nar han gor det saklart. Och jag introducerade Angry birds for Jack som pa en kvart klarat bana 1-3.

Kram pa er alla!

Caroline med grabbar