Vigselplats och viva Tropic

torsdag 26 april 2012 Alcúdia, Balearerna, Spanien

Hej,

Kort uppdatering. Igar fm besokte vi Viva Tropic och det var sa lugnt och stilla och fint. For er som har barn sa var splash-omradet litet och trevligt med en lekparksdel, hoppborg och en jattefin barnpool med sjorovarskeppet och tre rutschkanor och sma detaljer som gjorde det mycket tilltalande. Jack skulle i och klattra upp pa en liten groda, men tyckte vattnet var lite kallt och skulle springa tillbaka till mig vilket resulterade i ett rejalt oplanerat bad. Vi tog en god kaffe i serveringen och vill garna ga tillbaka men ar osakra pa om vi vagar det. Jag ska nog ga dit och fraga nasta gang om det ar ok... vilket ar tveksamt.

Det positiva for er som inte har barn ar att barndelen och de andra poolerna ligger helt avskilda fran varandra och det finns ett utespa som sag harligt ut. Med en stor pool i mitten och stora futoner/sangar runtom med harliga kuddar och lite avkopplande musik. Sa det kommer nog bli bra.

Idag har vi gatt till Alcanada i varmen (idag i varmaste laget) och hittat vigselplatsen. Jattefint! Pa eftermiddagen gick vi aterigen in till Alcudia by som ar en riktig liten parla men stannade pa tillbakavagen pa en restaurang som har en harlig tradgard fylld med sma leksakshus, plastmotorcyklar osv. Jack och Agge var eld och lagor och denna lilla gard har fatt hoga gastronomiska poang sa den ar nog vard ett besok aven kvallstid. Helt i var smak.

Hem och ta emot en handyman, varmvattenberedaren har lackt ett par dar och nu skulle det tatas. Tackar Johan for att hans spanska ar bra. Han kan i alla fall saga mer an mig som mest sager muchas gracias och muy bien.

Jacken klagade igar och inatt pa ont i orat sa vi har avstatt fran stranden. Men idag har han inte sagt nagot annu sa jag hoppas pa lite strandlek imorgon for darefter skulle det visst bli lite svalare igen.

Ha det bra!

Kram Caroline