På slingrande vägar i White Mountains

tisdag 10 juli 2012 North Conway, Conway, New Hampshire, USA

Dagen inleddes med att vi vinkade av Birgitta som reste mot Detroit och St Louis tilsammans med Jim och Jeanette. Efter att vi fått den sedvanliga frukosten bestående av svagt kaffe och bagels rattade vi Toyotan österut mot New Hampshire.
Direkt vi hade passerat gränsen upplystes man om statens motto "Live free or die" och med stora plakat som annonserade "Mitt Romney for President" råder det ingen tvekan om var skåpet står för New Hampshire-bornas del.
Vi åkte på slingriga vägar upp mot White Mountains och stannade till då och då för att spana in vackra vyer och fota. Barnen tyckte det blev lite tjatigt och vi lovade glass så snart det dök upp nån kiosk. Men i den nationalparken måste de haft som motto "ingen glass till folket" för det såldes ingenting över huvud taget. När vi väl kom ut ur parken letade vi upp en "ice cream parlour" och smörjde kråset med rejäla glasstrutar.
Vi hade förbokat hotellet och blev glatt överraskade. Fick ett bra och stort rum och pool som vi svalkade oss i på kvällen. Lobbyn var som tagen ur en gammal amerikansk film med uppstoppade djur kors och tvärs och rutigt tyg och matta så långt ögat kunde nå. Tack och lov var vårt rum lite mer neutralt. Annars hade man väl drömt mardrömmar!

Som av en händelse låg hotellet granne med ett stort outlet shopping center, så lite kläder till fyndpris hann det handlas också.

Nu drar vi vidare mot kusten i Maine. Här ska spanas in fyrar och ätas hummer!

Helene Jagstedt
Senast aktiv - från Sydney, New South Wales, Australien